En e-mail, en bannerannonce, en konkurrence på de sociale medier, et budskab i webshoppen eller butikken – og måske et godt gammeldags brev ind ad brevsprækken.
Sådan kunne kampagnen for et nyt produkt godt være strikket sammen på tværs af medier, men med de samme grundliggende budskaber. Du bliver “ramt” på forskellig vis med samme emne eller tilbud.
Eksempel 1: Du ser et opslag på Facebook om falske profiler. Senere får du en e-mail om samme emne. Det er samme budskab, men ikke præcis det samme, der står. I e-mailen er vi lidt længere nede i “tragten” og kan folde emnet mere ud. (Kunde: Telenor)
SoMe-post E-mail
Eksempel 2: Til DHL-stafetten løber du bag en medarbejder fra Falck. Budskabet på hans trøje vækker din interesse. Da du kommer hjem og hviler dine ømme stænger, mens du går på falck.dk for at læse, hvad Sundhedshjælp er. Du opdager, at det er et abonnement, der hjælper dig med at få styr på bl.a. skavanker og smerter. Tilfældigvis er der tilbud på abonnementet i webshoppen. (Kunde: Falck).
På trøjen I webshoppen